TVB Pitztal vertrouwt op Smart Destination Management van feratel

In het Pitztal zijn al twee feratel-oplossingen in gebruik op het gebied van registratie en met de gastenkaart. In de toekomst zal ook het gehele informatie- en reserveringsproces, inclusief de online boekingsroute, via feratel verlopen. Door over te stappen op het bestemmingsmanagementsysteem feratel Deskline® beschikken de toerismemanagers over een totaaloplossing waarvan de producten perfect op elkaar aansluiten.

"We zijn er erg trots op dat we ook de TVB Pitztal konden overtuigen van ons boekingssysteem en zo weer een topbestemming tot onze Deskline® klanten kunnen rekenen. Met het Pitztal werken nu 31 van de 34 toerismeverenigingen in Tirol met ons systeem", aldus een opgetogen Markus Schröcksnadel, CEO van feratel media technologies AG.

Momenteel worden voorbereidingen getroffen voor de praktische toepassing. Als eerste stap wordt er gewerkt aan het opzetten van een centrale database en het netwerken van de individuele dienstverleners. Daarnaast vinden er trainingen op locatie plaats. De online verkoop van de PITZ Member Card voor medewerkers van de toeristische bedrijven in het Pitztal zal voor de zomer van start gaan. Het boekingssysteem voor accommodaties zal live gaan met het winterseizoen 2023/24.

Bedrijfsleider Philipp Stöfelz over de overstap naar feratel: "De toerismevereniging Pitztal heeft voor het Deskline®-systeem van feratel gekozen, omdat de functionaliteiten en mogelijkheden van het systeem in combinatie met het registratiesysteem en de gastenkaart over de hele linie overtuigend zijn. We beschikken over een systeem waarmee we de digitalisering in onze regio verder kunnen brengen en zijn op alle toekomstige thema's voorbereid. Met feratel profiteren we van voortdurende verdere ontwikkeling, interfaces in alle richtingen en overkoepelende samenwerking met vele andere topbestemmingen. Dit stelt ons in staat om onze gasten efficiënt van dienst te zijn gedurende de gehele customer journey. Met Deskline® beschikt de boekingscentrale van TVB in de toekomst over een modern systeem waarin het gehele aanbod, van logies tot belevenissen in het kader van de gastenkaart, via één platform gepresenteerd en boekbaar gemaakt wordt. De afrekening van commissies en lokale belastingen zal ook rechtstreeks via Deskline® gebeuren. En er zal gebruik worden gemaakt van interfaces naar verkoopportalen zoals Booking.com. Met de online distributie van de PITZ Member Card kunnen we onze bedrijven op tijd voor het zomerseizoen ook een belangrijk instrument voor personeelsbehoud bieden."

Met Deskline® beschikt TVB Pitztal over een krachtige one-stop-shop met CRM-functies en een business intelligence-module en interfaces met verkoopportalen zoals tirol.at, HomeToGo, Holidu, bestfewo, Airbnb, Check24 of Traum-Ferienwohnungen.de, maar ook met evenementenaanbieders zoals Fareharbor, BookingKit, Skidata, Waldhart of Regiondo.

Dit betekent dat de toeristische professionals van het Pitztal profiteren van het hele traject dat de klant aflegt - van het verstrekken van alle informatie, zoals openingstijden van infrastructurele voorzieningen, actuele evenementen met ticketreservering, online boeken van accommodaties en uitstapjes, digitale overdracht van boekingsgegevens naar het registratiesysteem met online inchecken en digitale handtekening tot de geautomatiseerde uitgifte van een gastenkaart. De talrijke gebruiksgegevens worden verwerkt via datawarehouse technologie en geëvalueerd met de geïntegreerde business intelligence-tools en leveren zo waardevolle informatie voor de toekomstige marketingplanning van het Pitztal.

05.07.2023

 

Neem vandaag nog contact met ons op.

We kijken uit naar nieuwe taken en uitdagingen!