Flachau Toerisme biedt haar gasten meer belevenissen: “Op de top van de Gaudi” is het motto. Deze belevingsrijkdoom is nu ook terug te vinden in het webportaal flachau.com, samen met een op de doelgroep georiënteerde, moderne customer-journey. Dit omvangrijke portaal is technisch en qua inhoud in een nieuw jasje gestoken: het hart ervan wordt gevormd door de Experience Shop. Dit innovatieve webportaal flachau.com ging in juli live.
Nieuw webportaal voor Flachau online
Op maat gemaakte webportaaloplossing met Experience-One-Stop-Shop
Individualiteit, nauwkeurige focus op en gerichte aanbiedingen voor de doelgroep, snelle en vooral logisch opgebouwde informatieweergave in combinatie met emotionele inhoud en verbonden met een flexibel, gemakkelijk te bedienen boekingstraject vormen het wel en wee voor een digitale destination-performance.
Moderne gegevensbeheersystemen zijn daarbij de instrumenten om efficiënt op de behoeften van de gebruikers te kunnen reageren - gekoppeld aan een destination-management-systeem en een gemakkelijk te onderhouden CMS. Precies dat hebben de onderneming pixelpoint multimedia GmbH uit Klagenfurt en de dochteronderneming dataCycle GmbH in samenwerking met partner feratel media technologies AG Flachau Toerisme e zoom productions GmbH.
„Hierbij was een van onze belangrijkste doelen, onze gasten een format te bieden dat aanspreekt, qua bediening eenvoudig gehouden en eigentijds is, opdat zij een zo groot mogelijk spectrum aan toeristische aanbiedingen – haast alles op één adres – online kunnen boeken”, aldus Mag. Andreas Fischbacher, directeur van Toerisme Flachau.
Inspiratie ontmoet innovatie
Het toppunt van de innovatie is het zichtbare webportaal flachau.com, waarin gebruikers snel, gemakkelijk en op hun behoeftes georiënteerd eerst inspiratie, dan informatie en aanbiedingen zoeken en zonder omwegen kunnen boeken:
Dat wordt mogelijk gemaakt door het intelligente gegevensbeheersysteem dataCycle, dat als content- en gegevens-hub fungeert en via interfaces de informatie automatisch aan het webportaal levert. Zog. stamgegevens worden door bijv. feratel automatisch geïmporteerd, geactualiseerd en op intelligente wijze gekoppeld, hetzelfde geldt voor creatieve gegevens zoals foto's, teksten enz. Dankzij de verbinding met het destination-management-systeem van feratel kunnen ook alle aanbiedingen, of het nu om accommodatie, belevenis, artikel of evenement gaat, direct worden geboekt.
“Vanwege onze samenwerking met het multimediabedrijf Pixelpoint kunnen wij vanaf nu ook individueel gewenste weergaves van de Deskline Contents voor onze klanten realiseren. De klant krijgt zo alles uit één hand. Van design tot de technische realisering“, aldus feratel-CEO Dr. Markus Schröcksnadel.
Tijdbesparend gegevensautomatisme voor gebruikers en aanbieders
”De clou van een modern webportaal is aan de ene kant de gegevensstroom uit verschillende systemen zo intelligent mogelijk te koppelen en deze voor gebruikers design-geoptimaliseerd en logisch te presenteren. Aan de andere kant moeten de gegevens voor onze klanten, de aanbieders, zo tijdbesparend mogelijk te beheren zijn. Het trefwoord hiervoor is automatisme. Dankzij onze samenwerking van informatietechnologen en webontwikkelaars, SEO- en marketingspecialisten met de experts van feratel kunnen wij onze klanten precies dat bieden. Voor de gebruikers is er een webportaal waarin ze informatie over alle aanbiedingen van de regio kunnen krijgen en deze ook gemakkelijk kunnen boeken. En onze klant hoeft zich geen zorgen meer te maken over actualiseringen van aanbiedingen enz.: het merendeel van de inhoud op de website wordt automatisch door de verbinding van dataCycle met de CMS gegenereerd.“, verklaart Marcus Hofbauer, pixelpoint-CTO en projectleider.
05.08.2021