Hoe toeristische organisaties profiteren van digitalisering met feratel en de gast-gasteheer-relatie herdefiniëren. Voorbeelden uit de praktijk.
De voortschrijdende digitalisering heeft het toerisme ingrijpend veranderd. Dit heeft zowel gevolgen voor de markt en de concurrentie als voor de hogere eisen die aan de organisaties voor het beheer van bestemmingen (DMO's) worden gesteld, en voor het gedrag van de klanten. Met de technische oplossingen van feratel benutten toeristische regio's hun volledige potentieel, maken ze gebruik van de voordelen van digitalisering en weten ze gasten aan te trekken en vast te houden.
St. Peter Ording, Sölden, Gstaad
Veel regio's beschikken over een schat aan kwantitatief en kwalitatief uitstekende accommodatie en recreatiemogelijkheden. Deze schat moet worden geborgen. Samen met technologiepartner feratel laten drie internationale topbestemmingen zien hoe het moet.
In Duitsland bijvoorbeeld neemt het toerismecentrum St. Peter Ording (SPO) aan de Noordzee opnieuw het voortouw in de branche op het gebied van digitalisering: met een nieuwe gastenkaart - haptisch en digitaal - en de introductie van een digitale vakantiebegeleider wordt de service voor de gasten verder uitgebreid en wordt de klantenbinding nog meer gestimuleerd.
Na het boeken van een accommodatie ontvangt de gast een link naar de digitale vakantiebegeleider. De nieuwe gastenkaart is daar al gratis geïntegreerd. Hiermee kan de gast bijvoorbeeld al voor aankomst ontdekken wat de vakantiebestemming Sleeswijk-Holstein te bieden heeft, tijdens zijn verblijf gebruik maken van de diensten van de gastenkaart, na zijn vertrek in contact blijven met de bestemming en nog veel meer. De digitale vakantiebegeleider toont uitsluitend aanbiedingen, diensten, evenementen, enz. voor de betreffende periode van het verblijf van de gast.
In combinatie met de nieuwe gastenkaart wordt het verblijf voor de gast een digitale ervaring. Tegelijkertijd kunnen echte ervaringen gemakkelijk op de smartphone worden geboekt in de Experience Shop van de bestemming. Ook geïntegreerd in de digitale vakantiebegeleider. Deze interactie van digitale oplossingen vereenvoudigt de werkprocessen en verhoogt de toegevoegde waarde in de regio.