10 wordt 1: Een nieuwe contenthub voor Mecklenburg-Vorpommern als belangrijk instrument in het toerisme

De nieuwe contenthub voor Mecklenburg-Vorpommern moet ertoe bijdragen relevante informatie en bronnen in de toeristische sector te bundelen en eenvoudig te visualiseren en over te dragen in een hub. De Data Hub wordt gerealiseerd door datacycle, een pixelpoint-onderneming waarin feratel sinds 2019 een belang heeft.

"Momenteel putten we voor ons werk uit informatie uit tien verschillende databases. Het bundelen van deze informatie op een content hub is uiterst nuttig omdat het tijd bespaart en tegelijkertijd kennis deelt," zegt Tobias Woitendorf, commissaris voor toerisme van de deelstaat en directeur van de toerismevereniging Mecklenburg-Vorpommern.

Markus Schröcksnadel, CEO van feratel, is blij met het nieuwe project: "Het team van pixelpoint en dataCycle rond CEO Bernhard Winkler levert uitstekend werk. Ze veroveren op dit moment de Duitse markt."

Het nieuwe BayernCloud Tourismus maakt bijvoorbeeld gebruik van hun technologie en ook de deelstaten Rijnland-Palts en Brandenburg vertrouwen op de expertise van datacycle en pixelpoint.

03.11.2023

 

Neem vandaag nog contact met ons op.

We kijken uit naar nieuwe taken en uitdagingen!