window to our company

Al 40 jaar een generatie vooruit.

Ons bedrijf in cijfers.

200

experts

100%

passie voor innovatie

>40

jaar ervaring

12

locaties in 8 landen

>4000

klanten wereldwijd

Onze claim.

Wij leven voor en houden van toerisme, daar steken wij hart en ziel in.

Expertise, enthousiasme, slagvaardigheid en een innovatieve geest zorgen ervoor dat wij de wensen van onze klanten vervullen, ze helpen aan een doorslaggevend voordeel ten opzichte van onze concurrentie en onze positie als een van de toonaangevende ontwikkelaars en aanbieders van toeristische informatiesystemen behouden te midden van de enorme concurrentie.

Wij denken, ontwikkelen en handelen binnen een netwerk en niet alleen product-gerelateerd. Wij zijn de link tussen de bestemmingen en de desbetreffende vereisten. De daardoor mogelijke kennisoverdracht geeft ons, onze productoplossingen en dus onze klanten de doorslaggevende voorsprong. 

Met onze onafhankelijkheid, ervaring en nieuwsgierigheid creëren wij nieuwe maatstaven voor alle betrokkenen. Onze claim op technologisch en marktleiderschap vereist medewerkers die zich door hun kennis, enorme toewijding en inzet kenmerken. Dit staat los van hun toepassingsgebied: of ze nu werken in de software- of productontwikkeling, in de verkoop, op servicegebied, bij de administratie, in het backoffice enz. De expertise van onze medewerkers en ook hun prestaties en ons hart voor het toerisme vormen het fundament voor ons succes.

Innovatieve ideeën, overtuigende oplossingen.

feratel media technologies AG, met hoofdkantoor in Innsbruck, is de aanbieder van totaaloplossingen voor de toeristische sector. Geen enkele klant is te groot voor ons, geen enkele klant is te klein: van hele toeristische regio's en skigebieden tot het kleinste hotel. De internationale aanwezigheid is gewaarborgd door vestigingen in Oostenrijk, Duitsland, Zwitserland, Italië, België, Spanje, Tsjechië, Slowakije en Bulgarije. Partners in Frankrijk, Nederland en Zweden zorgen er daarnaast voor dat feratel-producten wereldwijd vertegenwoordigd zijn.

De bedrijfsactiviteiten van het concern zijn onderverdeeld in: Telecommunicatie (TELE), Informatie- en reserveringssystemen (IRS) en Media. Daarbij wordt veel belang gehecht aan het synergie-effect van de drie divisies. 

Telecommunicatie.

Er is nauwelijks een hotelgast of televisiekijker die nog niet in contact is gekomen met het telecommunicatiesegment van Feratel (TELE): naast de klassieke panoramatelevisie, die wordt uitgezonden via tv-stations in heel Europa, biedt het de wereldwijde distributie van HD-panorama livestreamings vanaf 400 locaties. De beelden van onze camera's kunnen online en mobiel worden ontvangen via bestemmings- en portaalpagina's, smartphone, ConnectedTV, smartwatch, navigatieapparatuur etc. Daarnaast worden de bekende en populaire weerpanoramabeelden geïntegreerd in hotelkanalen en digital signage systemen. Meer informatie

Informatie- en reserveringssystemen (IRS).

In de divisie IRS telt feratel 4.000 bestemmingen onder haar klanten. feratel biedt daarbij oplossingen en producten aan waarmee alle relevante verkoopkanalen online en offline kunnen worden bediend en alle taken in het toeristische proces met behulp van technologie kunnen worden afgehandeld.
De basis wordt gevormd door het destination management systeem Deskline®, aangevuld met tal van producten als de WebClient, de MeldeClient, de gastenkaart of de Channelmanager en nog veel meer. Doel van het gehele scala aan IRS-producten is een optimale marketing van toeristische producten en een langdurige klantenbinding. Meer informatie

 

Media.

De divisie Media omvat enerzijds de producten en diensten van de sitour-dochterondernemingen, d.w.z. analoge en digitale informatie-, veiligheids- en oriëntatiesystemen voor skigebieden en de marketing van een grote verscheidenheid aan advertentieruimten en reclamevormen. Meer dan 1.000 regio's in het alpengebied vertrouwen in de winter en de zomer op sitour. Dit is een duidelijke bevestiging van de consistente aanpak van sitour, die bestaat uit deskundig advies en uitgebreide kennis op het gebied van skiliften en (winter)sport gecombineerd met een technologische voorsprong. Het mediasegment omvat daarnaast online producten met betrekking tot de panoramabeelden (Top Hotel Links, diverse smartphone-apps, SmartTV-app, etc.) en innovatieve oplossingen op het gebied van engagement marketing (HelloSpot, SocialWall). Uitgebreide digital signage-oplossingen voor een breed scala aan toepassingen (destination TV, kabel-tv, hotel-tv, infotainment in skigebieden, etc.) en individuele accreditatieoplossingen voor grote evenementen completeren het productaanbod in de mediasector. Meer informatie

 

Altijd een raamlengte voorsprong.

Een venster naar het verleden.

Al meer dan 40 jaar werken we aan innovatieve oplossingen voor het toerisme – van smart destination management en Live Panorama tot state-of-the-art communicatieoplossingen. Altijd op de hoogte, maar ook telkens een stap vooruit.
Meer informatie

Eén bedrijf, acht landen.

Sinds 1978 is feratel uitgegroeid tot een internationaal concern. Naast het hoofdkantoor in Oostenrijk (Innsbruck) is het bedrijf vertegenwoordigd in 7 andere landen. Een wereldwijd team werkt over de grenzen heen samen voor gezamenlijk succes.
Meer informatie

Gooi het raam open! Voor nieuwe carrièremogelijkheden.

Op dit moment zijn ongeveer 200 mannen en vrouwen uit diverse landen op twaalf locaties actief betrokken bij het succes van onze oplossingen en ons bedrijf. We zijn regelmatig op zoek naar nieuwe, gemotiveerde medewerksters en medewerkers – op de meest uiteenlopende gebieden.
Meer informatie

Neem vandaag nog contact met ons op.

We kijken uit naar nieuwe taken en uitdagingen!